Victor Ponta: Obama şi Nuland au o poziţie publică deja, extrem de critică, vizavi de Ungaria

| 03 oct, 2014

Prim ministrul Victor Ponta a refuzat să comenteze recentele declaraţii ale subsecretarului de stat american pentru Afaceri Euroasiatice, Victoria Nuland, care, fără a nominaliza explicit vreo ţară, a criticat, joi, liderii central-europeni care ar profita de apartenenţa la UE şi NATO, dar ar ignora valorile democratice.

"Cred că şi preşedintele Barack Obama şi doamna subsecretar Nuland au o poziţie publică deja, extrem de critică, vizavi de ceea ce se întâmplă în ţara vecină, faţă de Ungaria. Şi cred că dumneavoastră azi, fiind chiar în România şi chiar la Bucureşti, dacă nu mă înşel, domnul Orban (n.r. premierul ungar Viktor Orban), aveţi ocazia să-l întrebaţi. Eu, ca prim ministru al României, nu vreau sau nu pot să comentez în public uitându-mă peste graniţă la alţii", a spus premierul după ce a participat la deschiderea seminarului internaţional "Penser l'Europe", în Aula Academiei Române, ca răspuns la declaraţia subsecretarului de stat american Victoria Nuland.

Potrivit presei, Nuland a afirmat, într-un discurs susţinut la Washington în cadrul CEPA (Central Europe Strategy Forum), că în Europa Centrală ameninţările interne la adresa democraţiei şi libertăţii sunt îngrijorătoare. "La fel cum lucrăm împreună pentru a apăra valorile noastre la nivel extern, trebuie să le fortificăm şi la nivel intern. În Europa Centrală de astăzi, aş spune că ameninţările interne la adresa democraţiei şi libertăţii sunt la fel de îngrijorătoare'', a spus oficialul american.

Citeşte şi: Victoria Nuland se dezlănţuie împotriva liderilor europeni CORUPŢI

loading...

Ştirile orei