Lectie de manipulare Hotnews: Cum se transforma mesajul de lauda al americanilor in critica la adresa Romaniei

| 11 mai, 14:52

Nici mai mult nici mai putin, Hotnews sustine ca subsecretarul de stat american a atacat "nationalismul economic", iar referirire sale ar fi vizat Romania.

Bruce Andrews, adjunctul Secretarului pentru Comert al SUA, a afirmat la Bucuresti ca pe plan global "se ridica un val de protectionism si nationalism digital prin care guvernele creeaza legi si politici in favoarea industriilor nationale". Acest lucru ar duce la "limitarea cresterii economice prin limitarea accesului cetatenilor si afacerilor la cele mai bune tehnologii din lume".

Oficialul american a laudat totodata implicarea Romaniei in lupta impotriva criminalitatii cibernetice.

Ce a facut Hotnews? Pur si simplu a falsificat mesajul lui Andrews. Nici mai mult nici mai putin, Hotnews sustine ca subsecretarul de stat american a atacat "nationalismul economic", iar referirire sale ar fi vizat Romania. Manipularea acesta nu este rezultatul unei erori sau a lipsei de profesionalism, ci rezultatul unui plan menit sa impuna pe piata o minciuna.

Hotnews este una dintre sursele media cu cele mai persistente campanii menita sa convinga ca Romania ar deveni un fel de Ungaria din punct de vedere economic, cand lucrurile stau pe dos. Chiar saptamana trecuta, unul dintre "artizanii" site-ului de stiri ne vorbea de "orbanizarea" Romaniei, uitand evident sa spuna ce inseamna asta, pentru a nu se face de ras.

loading...

Ştirile orei

ECONOMICA.NET