Parada Film critică declaraţiile deputatului PSD Victor Cristea privind pelicula "Poziţia Copilului"

| 25 sep, 2013

Afirmaţiile deputatului PSD Victor Cristea cu privire la pelicula "Poziţia copilului" reflectă, din păcate, o atitudine des întâlnită în rândul politicienilor şi instituţiilor din România, aceea că arta şi cultura, în general, trebuie controlate mai atent de către stat şi demonstrează o profundă neînţelegere a ceea ce înseamnă actul artistic, se arată într-un comunicat al Casei de producţie "Parada Film".

Filmul "Poziţia copilului" nu a fost premiat pentru că "se doreşte denigrarea poporului român şi minimalizarea activităţii în învăţământul nostru", după cum a afirmat deputatul, ci pentru merite artistice reale, la fel ca toate celelalte filme româneşti multi-premiate în ultimii ani. "De altfel, retorica unei "conspiraţii mondiale" ar fi putut fi ignorată dacă nu ar fi fost expusă de un deputat al României cu putere de decizie în Comisia pentru Învăţământ, Ştiinţă, Tineret şi Sport", afirmă reprezentanţii "Parada Film".

În context, producătorul peliculei "Poziţia copilului", Ada Solomon, susţine că declaraţia venită din partea unui deputat care face parte din Comisia de Educaţie "arată în ce fel este poziţionată cultura, cum este înţeles statutul artistului şi al produselor culturale în procesul de educaţie din România".

"S-au scris sute de pagini despre "Poziţia copilului" în presa mondială, dar niciodată nu s-a făcut referire la limbaj. S-a remarcat, într-adevăr, calitatea dialogurilor, realismul de o profunzime rar întâlnită în scriitura acestui film. Ba, mai mult, s-a menţionat performanţa extraordinarei Luminiţa Gheorghiu, care a fost catalogată drept una dintre cele mai mari actriţe în acest moment pentru performanţa ei din "Poziţia copilului"", adaugă Ada Solomon, în comunicatul "Parada Film".
În comunicat se mai precizează că "Poziţia copilului" este primul lungmetraj românesc premiat vreodată cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin şi a fost desemnat să reprezinte România la Premiile Oscar, la categoria Cel mai bun film străin.

Filmul a avut un traseu spectaculos în cinematografele din România, menţinându-se pe primele poziţii în box office-ul autohton. Până în prezent a avut peste 115.500 de spectatori la cinema şi încasări de circa 1,25 miloane de lei.

Filmul are distribuitor în peste 20 de teritorii, inclusiv Mexic, Brazilia, Japonia, Taiwan, Australia şi Noua Zeelandă, Coreea de Sud, Norvegia, Danemarca, Grecia, Franţa, Benelux, Italia, Spania. Distribuitorul internaţional Beta Cinema negociază în prezent pentru Statele Unite, China şi ţările din Orientul Mijlociu. Recent, "Poziţia copilului" a fost lansat pe DVD şi poate fi găsit în magazinele de specialitate din ţară.

Proiectul de lege privind statutul artistului în România, exercitarea profesiei de artist, precum şi înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Artiştilor din România a fost respins marţi de plenul Camerei Deputaţilor.

La dezbaterile din plenul Camerei, deputatul PSD de Vaslui Victor Cristea a criticat faptul că în anumite producţii cinematografice autohtone sunt folosite expresii triviale, dând ca exemplu filmul "Poziţia Copilului".

"Am fost la filmul "Poziţia copilului" şi încă de la început am vrut să ies din sală. Erau folosite numai expresii triviale, înjurături. Noi ne chinuim să dăm o educaţie copiilor la şcoală şi în film sunt numai obscenităţi, trivialităţi. Nu cumva acel film a fost premiat pentru că se doreşte denigrarea poporului român. Noi venim să-i mai dăm artistului bani? Să ne denigreze, să ne facă inculţi?", a declarat deputatul PSD.

loading...

Ştirile orei

ECONOMICA.NET